Porezen je s 1.630 m najvišji vrh Cerkljanskega hribovja in eden od treh najvišjih vrhov južnega predgorja Julijskih Alp (druga dva sta Ratitovec in Blegoš), s čudovitim razgledom na Cerkljansko hribovje, Bohinjske gore in Julijske Alpe. Pobočja na južni in zahodni strani so bogata z gorskim cvetjem, medtem ko so severna in vzhodna pobočja poraščena z gozdovi. Le nekaj metrov pod vrhom je tudi planinski dom. Na vrhu stoji tudi veliko spominsko obeležje NOB ter ostanki labirinta podzemnih rovov, ki povezujejo utrdbe na severni in vzhodni strani Porezna. Utrdbe so bile del italijanskega sistema utrdb z imenom Alpski zid (Vallo Alpino), ki so jih zgradili Italijani pred 2. svetovno vojno na mejnem področju s Kraljevino Jugoslavijo. Vrh ima žig in vpisno knjigo.

Na Porezen vodi množica poti – iz cerkljanske smeri se lahko nanj povzpnemo iz Poč ali Poljan, iz Baške grape vodita poti iz Hude Južne in skozi Zakojco, s severne strani se lahko nanj povzpnemo iz Petrovega Brda, z vzhodne strani pa vodita poti iz Davče in Novakov. Na Porezen se lahko povzpnemo po manj znani, a zato nič manj prijetni, senčni in večinoma položni poti iz Jesenice.

Več informacij na: www.hribi.net

Cerkno – Poče – Labinjske lehe – Porezen – Razpotje – Labinje – Cerkno (27,8 km; 8 ur)

Iz Cerknega se odpravimo do vasi Poče. Iz središča vasi Poče, pri prvi oznaki za Porezen, zavijete najprej levo in nato desno. Prispete do “T” križišča asfaltnih poti (pri hišni številki Poče 13). Med hišami se asfalt konča in nadaljujete po makadamskem kolovozu naprej. Od tu naprej so markacije odlične. Prvi del vzpona poteka po gozdu, kasneje preidete na senožeti (Labinjske lehe) in višje zopet v gozd. Na poti bodite pozorni na oznako “Poče – položna pot”, saj se boste tu vrnili nazaj v Poče.

Ko dosežete vrh Porezna in se naužijete razgleda, nadaljujete po severo-vzhodnem grebenu do Doma Andreja Žvana – Borisa tik pod vrhom. Za domom preidete na grob kolovoz, kjer se držite desne in obidete vrh po vzhodni strani. Za povratek se držimo glavne makadamske ceste, ki nas bo pripeljala do »razpotja«. Tu se držimo desne in nadaljujemo pot proti Labinjam. Iz labinj se spustimo nazaj v Cerkno.

Vir: Cerkno – karta sprehajalnih poti

Vsako leto, zadnjo nedeljo v marcu in avgustu, poteka tradicionalni pohod na Porezen.

*Voden izlet na Porezen

Iz glavnega trga v Cerknem bomo krenili proti vasi Labinje. Tik ob poti bomo šli mimo spomenika padlim v partizanski šoli leta 1944. Ob spomeniku se bomo ustavili in si pogledali celo Cerkljansko kotlino. Pot bomo nadaljevali do ruševine stare rudarske cerkve iz srednjega veka. Po kratkem počitku se bomo odpravili skozi vas Labinje, kjer nas vabi lep pogled na okoliške hribe Črni vrh, Kladje, Kojca itd. Čez travnike in gozdove se bomo povzpeli do tako imenovanega kraja Labinjske Lehe. Od tu naprej pa nas čaka vzpon do Medrce in naprej po grebenu na vrh Porezna. Na vrhu je postavljen spomenik padlim med drugo svetovno vojno. Tik pod vrhom nas čaka prijetna koča PD Cerkno, kjer nas bodo pogostili s prijetno domačo hrano. V popoldanskih urah se bomo odpravili naprej proti Medrcam in po lažji poti v vas Poče, ki se nahaja tik pod Poreznom. Tu nas bo čakal kombi, ki nas bo odpeljal nazaj v Cerkno.

Težavnost: Nezahtevna pot (cca 7 ur)